הפלא של שיטת פל“א (פה לאוזן)

הידעת?? פל"א יכולה להיות שיטת שיווק מדהימה אם
היא אקטיבית ולא פאסיבית.. כן! קיראו את הפוסט

כולנו רוצים שיאהבו אותנו. גם בעסקים.

אנחנו רוצים שימליצו עלינו, שיספרו לחברים , רוצים שהמכרים והקרובים שלנו יפיצו את הבשורה עלינו..לא תמיד זה קורה או לא קורה מספיק. ואנחנו לא מבינים למה..?

הרי סומכים עלינו, עבדו איתנו בעבר והיו מרוצים..אז למה לא מפנים אלינו עוד חברים?


”אני עובדת בעיקר מפה לאוזן“ מספרת לי מיכל (שם בדוי) , לקוחה, בעלת עסק קטן בתחום ההשמה ומשאבי אנוש במיקור חוץ. שנים שעבדה בארגונים גדולים, מומחית בתחומה, עטורת שבחים מהמעסיקים הקודמים שלה – יצאה לעצמאות לפני כשנה והייתה בטוחה שהשם הטוב שלה כשכירה, יביא לה את הלקוחות המיוחלים ויחד איתם פרנסה והצלחה.


אך משום מה זה לא קרה.


פל“א היא שיטת השיווק העתיקה ביותר
”נהנית ספר לחבריך – לא נהנית ספר לנו“ (מי הגה את המשפט הגאוני הזה ???)


רק שאנשים טועים לחשוב, כי זוהי מעין דרך פאסיבית שבה משהו פשוט קורה..יש איזה פלא או קסם , משהו זז מאחורי הקלעים וגורם לאנשים להגיע – רק כי שמעו עלייך פעם..


ובכן – זה לא ממש כך…למעשה ישנה מתודולגיה שלמה מאחורי שיטה זו.


זוהי שיטה אקטיבית לחלוטין הכוללת עקרונות, אסטרטגיה, שלבים ובעיקר תחזוקה שוטפת; הכל בכדי לייצר תנועה גדולה של פניות ולקוחות חדשים.


לא אפרט כאן את כל התורה כולה…..(זה ארוך) אבל כן אשתף איתכם את:

חמשת העקרונות שחייבים לדעת על-מנת לייצר את הפל“א


1. יש לי סימפטיה…
הלקוחות שלכם מגיעים עם סוג של ”כאב“ ומטרתנו כנותני שרות ובעלי עסק היא לפתור את הכאב הזה. השאלה איך אנחנו מתייחסים לכאב הזה? האם אנחנו ”נותנים ללקוח בראש“ ומבקרים אותו על מצבו כדי לייצר הפחדה וע“י כך תכיפות, לחץ ונכונות לשלם לכם הרבה כסף ומהר..?
או שאתם גורמים לו להרגיש שהגיע למקום בטוח, שבו הוא יכול להתרווח ולסמוך עליכם שתסייעו לו להתגבר ולצאת מהמצב שנקלע אליו?
בעלי עסקים טועים לחשוב לפעמים ששיווק שיש בו הפחדה ולחץ יביא תוצאות ומהר. טוב אולי זה עובד בחלק מהמקרים..אבל האדם שפנה אליכם עם “כאב“ ובסופו של תהליך יחוש שתומרן יהיה מועמד לא סביר מבחינתכם להעביר את הבשורה הלאה..
לעומת אדם שיצא בהרגשה כי הובן כראוי, זכה לאמפטיה והכלה והתחושה הכללית בגופו היא של נעימות ורצון להיות כן, פתוח ומלא באמון לגבי התהליך שעבר – הוא – סימכו עליו, כבר ידע איך להעביר את הניצוץ בליבו והברק בעיניו הלאה, עוד שנים רבות.


2. למה זה מגיע לי בכלל..?
בהמשך לאותו כאב של סעיף אחד – הלקוח שלנו מבקש מן הסתם להעלים את הכאב כי זה הכי נורא להיות תקוע עם כאב מסויים. אבל יותר נורא לא להבין מהיכן הגיע ולמה
תנו ללקוח שלכם מפה, מפה שיש בה קונטקסט – הווה אומר לא רק נתיב של איך מגיעים מנקודה א‘ לנקודה ב‘. אלא מה עוד יש בדרך, מה קורה מסביב, למה המסלול הזה מחובר ולמה אתם מנתבים אותו למסלול הזה מלכתחילה.
יצירת קונטקסט עבור הלקוח יוצרת תחושה של אמון – אמון הוא מצרך היסוד החשוב ביותר בכדי לייצר פל“א


3. הצעה שאי אפשר לסרב לה..
איך אתם בונים את ההצעה העסקית הייחודית שלכם? האם המוצר שלכם ברור ונהיר לכם לפני הכל? האם הקדשתם מספיק זמן בשביל לזקק את המסר? אם אתם לא בטוחים תשאלו חברים, מכרים, לקוחות מהעבר או חברים מהפייסבוק.
אחרי שייצרתם מסר מדוייק והצעה ברורה – וודאו שיש ביכולתכם להציע דבר שיש בו ערך אמיתי ללקוח שלכם, ובנו סביב הערך הזה הצעה שאי אפשר לסרב לה. אבל שימו לב!! – זוהי לא הזמנה לייצר פיתיון בלבד שלאחריו מגיע משהו מגומגם ומאכזב….אלא הצעה אמיתית שתהדהד ותעורר מחשבה וסקרנות ושביעות רצון לאלו שיבחרו לקחת את ההצעה שלכם. לקוח שהתפעל מההצעה שלכם וגם התנסה ונוכח לדעת שיש משהו אמיתי וטוב מאחורי הצעה זו – ירצה לספר לכל העולם איך הייתה לו אינטואיציה נכונה בבחירה שלו ואיזה עסקה מצויינת הוא עשה

4. לעשות את זה קל…
אל תצפו מאחרים לעשות עבורכם את העבודה! פשוט ולענייין.
יש לכם לקוחות, חברים משפחה שיכולים ורוצים להמליץ עליכם? הכינו להם מבעוד מועד פוסט כתוב ומהוקצע בשפה שיווקית שמספר את המסר שלכם, הוסיפו תמונה רלוונטית ושלחו להם במייל בצורה מפורטת מה אתם מבקשים , איפה ואיך. אל תשכחו להיות מנומסים ולהודות מקרב לב  אף אחד לא ימליץ עליכם כי ביקשתם..אלא כי הם רוצים ומרגישים שזה נכון


5. אלמנט ההפתעה…
לפעמים אנשים כל כך פגועים מכל מיני עסקאות גרועות שעשו עם נותני שירות
שהם מגיעים סקפטיים וקטני אמונה, פוחדים להתחייב ומחפשים הוכחות לכמה אתה אמין ומסוגל לבצע את מה שהם צריכים.
אחרי שצלחת את המהמורה הזו, והתחלת לעבוד עם הלקוח או שמכרת לו מוצר/שרות
ולאחר שביצעת את עבודתך על הצד טוב ביותר וקיבלת לקוח מרוצה – תמיד אפשר להכין עוד הפתעה קטנה לסוף. צ'ופר, מחווה, פירגון, שרות נוסף קטן ללא תשלום וכיוב'.
אלמנט ההפתעה המשמחת תמיד מרגש וכייפי מאוד.
אנשים אוהבים לספר על ההתרגשות שלהם! ולשתף אחרים בשמחה שלהם אפילו אם היא קטנה.

אלו היו 5 העקרונות שלי ליצירת פלא עם שיטת פל"א המדהימה.


אם עדיין יש לכם שאלות או רצון לשמוע עוד ולהבין יותר איך יוצרים מערך שיווק הוליסטי מקדם שמביא תוצאות
בצורה ערכית עם המון אמת וערך
אל תהססו לפנות אליי בכל שאלה
ותודה שקראתם.

4. אבל אני ממש טכנולוגית! ואני אבנה לי אחלה אתר
מעולה!! אז בנית והצלחת לייצר משהו טוב אחלה – עכשיו בואי נראה איך מוצאים אותך בגוגל? כי זה חשוב את יודעת.. לא מספיק אתר צריך גם שיגיעו אליו מתעניינים.

בעיקרון גוגל יכול לקרוא את האתרים הללו אבל שוב, נדרשת פה למידה מקיפה, שוב שעות מבוזבזות ומתסכלות, בניסיון להבין למה אף אחד לא מגיע לאתר…

5. יש לי כבר אתר שבניתי לפני כמה שנים… וחוץ מזה גם ככה מגיעים אליי מפה לאוזן ולא מגוגל

אז בעידן הדיגיטל אתר בן כמה שנים זה כמו שתלכי לחפש נעליים ברחוב הנעליים בתחנה המרכזית – היסטוריה…

ו.. ברור שלא הגיעו מהגוגל כי האתר בטח לא מעודכן, לא מתוייג נכון וללא מילות חיפוש או כל בעיה אחרת. אין סיכוי שיגיעו מהגוגל לאתר הזה

ולגבי פה לאוזן – פל"א זו שיטה. גם פה צריך לעשות צעדים אקטיביים כדי לגרום לזה לקרות אחרת זה סתם עוד ביזבוז של כלי עוצמתי, ביותר במיוחד בעידן החברתי.

אז אחרי שקראת והסכמת עם כל הסיבות…

 

למה בכל זאת עדיף להקים אתר?

כי כשיש לך אתר משלך, כל התכנים, המידע, המוצרים והיכולות שלך יושבים יחד במקום אחד, נגיש, ציבורי וחשוף לעולם.

אנשים שיכנסו לאתר ייחשפו להצעה העסקית שלך בצורה הכי נכונה ומקדמת

ויוכלו לבחור להפוך ללקוחות שלך אחרי דיפדוף וקריאה באתר.

חשוב ורצוי להשתמש גם בפלטפורמות החברתיות כדי לחזק את המותג ולמשוך תנועה לאתר – אל הבית שלך!

 

אוקיי! השתכנעת שאת צריכה אתר חדש אבל למה לבחור אותי ?


כי:

  • אני עוסקת בתחומי הפיתוח והקידום העסקי מעל 20 שנה
  • אני בונה אתרים אשר מורכבים מידע, הבנה מקיפה ותובנות עמוקות בנוגע לעסק שלך שזה חלק מתהליך בניית האתר
  • המחירים שלי הגיוניים ולא שוחטים ויש כמה אופציות שאפשר לבחור מתוכן כמו להתחיל בקטן ולגדול בהמשך.
  • כל אתר שאני בונה כולל עיצוב מלא ועריכת תוכן וכותרות כלום לא נכנס סתם יש חשיבה מאחורי כל משפט
  • לפני שהאתר עולה לאוויר מחברים אותו בתוספים מיוחדים כך שיהיה מהיר וקריא לגוגל
  • ויש עוד מלא סיבות והמלצות ודוגמאות באתר שלי
דילוג לתוכן